Asgari Ücret Tespit Komisyonu’nun yeni yıl öncesinde gerçekleştirmesi beklenen toplantılar öncesinde, 2027 asgari ücretine ilişkin farklı zam senaryoları üzerinde hesaplamalar yapıldı. Resmi bir karar açıklanmamış olsa da %30, %32,5 ve %35’lik artışların çalışanların net ücretlerini ve işletmelerin personel maliyetlerini nasıl etkileyeceği hesaplandı.

Şu anda geçerli olan net asgari ücret 28 bin 75 lira 50 kuruş, brüt asgari ücret ise 33 bin 30 lira seviyesinde bulunuyor. Mevcut koşullarda bir çalışanın işverene toplam maliyeti 39 bin 223 lira 13 kuruş olarak hesaplanıyor. Asgari ücret desteği bu maliyeti 37 bin 953 lira 13 kuruşa indiriyor.

%30 oranında zam senaryosunda brüt asgari ücret 42 bin 939 TL’ye, net asgari ücret 36 bin 498 lira 15 kuruşa yükseliyor. İşverenin toplam maliyeti yaklaşık 50 bin 990 TL olurken, asgari ücret desteğinin sürmesi halinde bu tutar 49 bin 720 lira 06 kuruşa iniyor.

Zam oranının %32,5 olarak belirlenmesi durumunda brüt asgari ücret 43 bin 764 lira 75 kuruşa, net asgari ücret ise 37 bin 200 lira 04 kuruşa çıkıyor. Bir çalışanın işverene toplam maliyeti yaklaşık 51 bin 970 TL, destek sonrasında ise 50 bin 700 lira 64 kuruş olarak hesaplanıyor.

%35’lik artış senaryosunda brüt asgari ücret 44 bin 590 lira 50 kuruya, net asgari ücret 37 bin 901 lira 93 kuruşla ulaşıyor. İşverene ödenecek toplam aylık maliyet yaklaşık 52 bin 951 TL olurken, destek sonrasında 51 bin 681 lira 22 kuruş seviyesine düşüyor. Bu senaryoda aylık maliyetin bugüne göre yaklaşık 13 bin 728 TL artması bekleniyor.

Hesaplamalarda 2026 yılı prim oranları, aylık 1.270 TL olan asgari ücret desteğinin 2027’de aynı şekilde sürmesi ve imalat sektöründeki 5 puanlık SGK prim indirimi esas alındı. Resmi kararlar ile yeni destek miktarları açıklandığında hesaplanan tutarların değişebileceği bildirildi.

Kaynak: Cumhuriyet Son Dakika