Deprem bölgesindeki üniversitelerde öğretim elemanı istihdamını teşvik etmek amacıyla hazırlanan düzenleme, 1 Ekim 2026 tarihinden itibaren yürürlüğe girdi. Yükseköğretim Kurulu, düzenlemenin Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın onayıyla hayata geçirildiğini duyurdu.
Hatay'ın merkez ilçelerinde görev yapan öğretim elemanlarının geliştirme ödeneği oranı yüzde 40'tan yüzde 200'e yükseltildi. Bu kapsamda dört yıl ve üzeri kıdeme sahip profesörlerin aylık brüt ödeneği 5 bin 243 liradan 26 bin 217 liraya, dört yıldan az kıdemli profesörlerin ödeneği 4 bin 550 liradan 22 bin 750 liraya çıkacak.
Hatay'da doçentlerin aylık brüt geliştirme ödeneği 4 bin 235 liradan 21 bin 175 liraya, doktor öğretim üyelerinin ödeneği 3 bin 479 liradan 17 bin 394 liraya yükselecek. Dördüncü derece öğretim görevlilerine 1803 liradan 9 bin 16 lira, altıncı derece araştırma görevlilerine 2 bin 307 liradan 11 bin 533 lira ödenecek.
Kahramanmaraş'ın merkez ilçelerinde yüzde 140 olan ödenek oranı yüzde 200'e çıkarıldı. Dört yıl ve üzeri kıdemli profesörlerin ödeneği 18 bin 352 liradan 26 bin 217 liraya, dört yıldan az kıdemli profesörlerin ödeneği 15 bin 925 liradan 22 bin 750 liraya çıkacak. Doçentlere 21 bin 175 lira, doktor öğretim üyelerine 17 bin 394 lira, dördüncü derece öğretim görevlilerine 9 bin 16 lira ve altıncı derece araştırma görevlilerine 11 bin 533 lira ödenecek.
Malatya'daki üniversite öğretim elemanları da yüzde 200 oranından yararlanacak. Düzenlemede, ilgili illerdeki mevcut daha yüksek ödenek oranlarının korunması da yer aldı. Yükseköğretim Kurulu Başkanı Erol Özvar, düzenlemenin öğretim elemanlarının mali imkânlarını iyileştirmeyi ve üniversitelerin insan kaynağını desteklemeyi amaçladığını bildirdi.
Kaynak: Sabah Son Dakika